Gamification: 2 populære tilgange (der virker)

Når du skal i gang med gamification, eller bare bobbe det eksisterende setup op, skal du gøre dig følgende overvejelse:

Vil du ha´ mere ud af den allerede eksisterende trafik eller vil du primært gøre noget for ny trafik?
Som alt andet i denne verden, er der nuancer og flere muligheder, men i grove træk er det sådan, og dit svar bør afgøre din tilgang.

Til eksisterende trafik
Hvis du sætter en aktivitet i gang for at få en digital krog i din eksisterende trafik kan du med fordel opsætte slide-in eller pop-up direkte på din webshop.
Hvorhenne præcist kan være afgørende alt efter strategien, men måler vi alene på volumen er forsiden ikke overraskende et godt sted at starte.

Typisk ser vi at en tidstrigger på 7-9 sekunder fungerer rigtig godt. Og med rigtig godt mener vi konverteringsgrader mellem  8 og 15%, sammenlignet med traditionelle slide-ins der typisk ligger mellem 1-3%.

Omvendt ser vi højere direkte konverteringsgrad (deltager-rate), hvis den først præsenterer sig selv, ved klik på en lille teaser-boks, eks. i et hjørne. Der er selvfølgelig varianter at arbejde med her.

Vi anbefaler også at at bruge kvitteringssiden meget mere aktivt.
En besøgende der lander her, er pr. definition nu en kunde.
En kunde der har blåstemplet shoppen og derfor er meget tilbøjelig til at udfylde en survey, afgive mere data eller endnu bedre, deltage i noget gamification der vil øge sandsynligheden for at kunden kommer igen hurtigere end ellers.

Til ny trafik
Vil du i højere grad bygge en liste og sælge til helt ny trafik, anbefaler vi at du bygger en landingpage – eks. gennem vores platform, der med drag and drop gør en ellers krævende øvelse, legende let og klar på minutter, ikke dage.

På landingpagen – eller kampagnesiden om du vil – embedder du et produkt. Ja, du drag and dropper også bare det ind.

Herfra annoncerer du på de klassiske kanaler, alene med det formål at hente trafik ind til kampagnesiden.

Det er på ingen måde unormalt at du vil få 40-50% af trafikken direkte ind på din emailliste, klar til at blive skrevet – og solgt til.

Vi har også kunder der har haft rygende succes med at embedde et produkt direkte på en af deres egne eksisterende sider – eks erstattet et topbanner med et produkt. Det gøres ved at tilføje et lille script, én gang, lige så let som når du lægger Google Analytics script på din webshop.

Har du brug for hjælp eller sparring, må du altid endeligt bare række ud.

0 Comments

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *